2010年1月9日 星期六

陳專祐 推薦歌曲

One of us If God had a name what would it be? 如果上帝有名字會是什麼?And would you call it to his face? 你會當面喊祂麼?If you were faced with Him in all His glory 如果你在祂聖潔的光輝下與祂照面What would you ask if you had just one question? 你會拿唯一的問題問祂什麼?And yeah, yeah, God is great 是的 是的 是的 上帝是偉大的Yeah, yeah, God is good 是的 是的 上帝是美好的yeah, yeah, yeah-yeah-yeah 是的 是的 是的 是的 是的What if God was one of us? 如果上帝就在我們之中?Just a slob like one of us 跟我們一樣邋遢困窘Just a stranger on the bus 也許是公車上的萍水相逢Tryin' to make his way home? 正在回家的途中?If God had a face what would it look like? 如果上帝有面容看起來會是什麼?And would you want to see, if seeing meant 你會想一睹其面麼,如果那意味著That you would have to believe in things like heaven 你就必須相信天堂And in Jesus and the saints, and all the prophets? 耶穌、聖人和所有預言者?And yeah, yeah, God is great 是的 是的 是的 上帝是偉大的Yeah, yeah, God is good 是的 是的 上帝是美好的yeah, yeah, yeah-yeah-yeah 是的 是的 是的 是的 是的What if God was one of us? 如果上帝就在我們之中?Just a slob like one of us 跟我們一樣邋遢困窘Just a stranger on the bus 也許是公車上的萍水相逢Tryin' to make his way home? 正在回家的途中?Tryin' to make his way home? 正在回家的途中?Back up to heaven all alone 孤獨的返回天堂No nobody calling on the phone 沒有人來電一通'Cept for the Pope maybe in Rome 除了羅馬的教宗And yeah, yeah, God is great 是的 是的 是的 上帝是偉大的Yeah, yeah, God is good 是的 是的 上帝是美好的yeah, yeah, yeah-yeah-yeah 是的 是的 是的 是的 是的What if God was one of us? 如果上帝就在我們之中?Just a slob like one of us 跟我們一樣邋遢困窘Just a stranger on the bus 也許是公車上的萍水相逢Tryin' to make his way home? 正在回家的途中?Just trying to make his way home 只是在回家的途中Like a holy rolling stone 像一陣聖潔的漂泊的風Back up to heaven all alone 孤獨的返回天堂Just trying to make his way home 只是在回家的途中Nobody calling on the phone 沒有人來電一通'Cept for the Pope maybe in Rome 除了羅馬的教宗
One of us 是ㄧ首再說上帝如果就在我們之中的歌曲,
我覺得整首歌很有意境,旋律也帶有點詭異的感覺,
想推薦大家,有點宗教意味
Artist: Aslyn Lyrics
That's when I love you - 那是我愛你的時候When you have to look awayWhen you don't have much to say

當你必須往他處觀看,當你不多話時That's when I love youI love you Just that way

那便是我愛你的時候-我愛你,就那樣!

To hear you stumble when you speakor see you walk with two left feet

聽著你口吃時,或是看著你走路走得歪七扭八That's when I love youI love you...endlessly

那便是我愛著你的時候-愛你…直到永久

And when you’re mad cause you lost a gameForget I'm waiting in the rain

還有當你因為在比賽中敗下陣來而氣憤時,

忘了我還在雨中守候著吧!Baby I love youI love you anyway

寶貝,我愛你-就是愛你!

Cause here's my promise made tonightYou can count on me for lifeCause that's when I love you

因為這是我今晚許下的承諾-你可以一輩子依賴我

只因那就是我愛你的時候When nothing you do can change my mind

當你無法改變我的心意時The more I learn the more I love

從中我學得愈多,我就更加地愛戀著你The more my heart can't get enough

我的心愈不能滿足That's when I love youWhen I love you no matter what

那便是我愛你的時候-當愛你愛到無懼於天崩地裂

So when you turn to hide your eyes

Because the movie, it made you cry

因此當你轉身要遮住雙眼時,只因為那部電影使你掉淚That's when I love youI love you a little more each time

那便是我愛戀著你時-每次點點滴滴地更愛著你

And when you can't quite match your clothesOr when you laugh at your own jokes

還有當你搭配不好衣服,或是對自己的笑話揶揄一番That's when I love youI love you more than you know

那就是我愛你時-愛你到超乎你明瞭

And when you forget that we had a date

當你忘卻我們的約會That look that you give when you show up late

當你遲到現身時的表情

Baby I love youI love you anyway

寶貝,我愛你-就是愛你!

Cause here's my promise made tonightYou can count on me for lifeCause that's when I love you

因為這是我今晚許下的承諾-你可以一輩子依賴我

只因那就是我愛你的時候When nothing you do can change my mind

當你無法改變我的心意時The more I learn the more I love

從中我學得愈多,我就更加地愛戀著你The more my heart can't get enough

我的心愈不能滿足That's when I love youWhen I love you no matter what那便是我愛你的時候-當愛你愛到無懼於天崩地裂

That's when I love you

那便是我愛你的時候When nothing babyNothing you do can change my mind

當任何一切都無法改變我的心意時The more I learn the more I love

從中我學得愈多,我就更加地愛戀著你The more my heart can't get enough

我的心愈不能滿足That's when I love you

那就是我愛你的時候When I love you No matter what

那便是我愛你的時候-當愛你愛到無懼於天崩地裂
That’s when I love you這是首抒情歌
「那就是我愛你的時候」歌詞中描述很多情況
,喜歡人的情況,告訴你這就是愛,是千頭萬
緒(How to Deal)電影的歌曲

Sweet child O mine 主唱:Guns N' RosesShe's got a smile that it seems to me他用微笑的眼神看著我Reminds me of childhood memories讓我想起童年的回憶Where everythingWas as fresh as the bright blue sky那每件事都像藍天一樣的鮮明Now and then when I see her face不經意我看著她的臉She takes me away to that special place它帶我回到那特別之地And if I'd stare too longI'd probably break down and cry如果我凝視太久我可能會崩潰而哭泣woah oh ohSweet child o' mine喔喔喔 我(心中)的美麗孩子woah oh oh ohSweet love of mine我(心中)甜美的愛She's got eyes of the bluest skies它有著像最藍的天一樣的雙眼As if they thought of rain就像想到雨天I hate to look into those eyes我恨透了細看這雙眼And see an ounce of pain看一回便痛一回Her hair reminds me of a warm safe place她的秀髮讓我想到了那溫暖安全的地方Where as a child I'd hide我幼小時曾經藏匿的地方And pray for the thunderAnd the rain向閃電和雨禱告To quietly pass me by這樣靜靜的帶我度過woah oh ohSweet child o' minewoah oh oh ohSweet love of minewoah oh ohSweet child o' minewoah oh oh ohSweet love of minewoah oh ohSweet child o' minewoah oh oh ohSweet love of minewoah oh ohSweet child o' minewoah oh oh ohSweet love of mineWhere do we goWhere do we goWhere do we goWhere do we goWhere do we goWhere do we goWhere do we go now該何去何從
這是ㄧ首不算新的歌了,其實我也不懂他在唱啥,
但我相信這首歌有玩搖滾都知道,槍與玫瑰,
很好聽,除了承接Aerosmith的Hard Rock曲風,G N R更展現了年輕一輩的音樂活力,融入眾多音樂元素的GN R可說是為美式Hard Rock開啟一個新世界。整團的樂手都是難得的一時之選,主唱Axl Rose跟吉他手Slash更是全團的靈魂人物(後來也因兩人嚴重不合而讓原本的樂團分崩離析)。1985年在Los Angeles成立的GN R在後來最佳陣容陸續入列後在樂界掀起一陣炫風,1987年單曲Sweet Child O Mine與專輯Appetite for Destruction更讓樂團在流行樂界佔有一席之地。

沒有留言:

張貼留言