2010年5月29日 星期六

496711099 作業3

英會作業(3) 會計3甲 496711099 周佳蓉

個人喜好hobby

1.我喜歡玩麻將,這應該是遺傳自我媽媽,常常周末的時候我們家就會湊一桌來玩,雖然我們有玩錢,但都只是幾十塊而已,這只是休閒不是賭博喔,我自己是認為我沒有成癮啦,像之前要考試的周末我都沒玩,而且我大都是跟家人玩,連跟朋友玩都很少,所以在我們家玩麻將是我家人聊天關心的好時間。

I like playing Mahjong. I think this should inherit from my mother. My family paly Mahjong together at weekend frequently. Although we will have play the money, but we only take some money. Playing Mahjong will be the leisure not gambling, I think that I am not addicted to. Before test, I have not played at weekend. I mostly play with my family member, including playing with my friend sometimes. Playing Mahjong is my family member chats and care each other the good time.

2.我喜歡玩小遊戲,像小時候我常常跟我妹妹玩扮家家酒或是紙上大富翁,現在呢我大部分都是玩電腦上的小遊戲,我不大喜歡網路遊戲,那太繁瑣又要跟不認識的人聊天,小遊戲只是無聊時能打發時間和放鬆休閒時玩的,不需要長時間被綁在遊戲上,不論何時都可以關掉和重新開始。

I like playing the small game. In my childhood, I played the play house or the Monopoly with my younger sister frequently. Now I play the small game on computer mostly. I don't like Online games that is too tedious and have to chat someone you don't know. I play the small game when I was bored or I wanted to relax. I don't tie up at the game and require long time. I can switch off and restart no matter when .


3.我喜歡陪我家狗去散步,雖然只是在自家的巷子裡繞一圈,但每次要帶牠出去時牠那興奮的表情,就覺得很愉悅。我家狗明明不是獵犬但總喜歡追著貓跑,我家巷子裡常常有野貓出沒,每次帶著牠散步都要提高警覺以免被牠拖著跑,我家狗現在也七歲了,希望他能繼續陪伴著我們。
I like to take a walk with my dog, although we just take a walk around my home. I am expression each time when it that excited, I am very joyful. My dog is not obviously the hunting dog but always likes pursuing the cat. In my family lane there has the stray cat frequently, each time we take a walk must enhance the vigilance, in order to avoid being towed by it is running, my dog also seven years old. I hoped that she can continue to accompany us forever.

沒有留言:

張貼留言