2010年5月29日 星期六

496711099 作業2

Olivia Ong - You & Me
作詞:ZHOU, YAO HUI / 作曲:Dick Lee

Taking a trip down memory lane
記憶裡的那條小路
Things have changed
所有事情都改變了
One thing remains
只有一件事情依舊
That they will always have each other
就是他們擁有彼此
And even though those days have gone
雖然那些日子已經逝去
They know here is where they belong
但這裡還是屬於他們
There's some kinda magic in the air
而空氣裡瀰漫著魔法
Feel the warmth
暖暖的微風
That only summer breezes can bring
是夏日帶來的
Sweet little notes of spring begin
也是春天的甜甜禮物
Nothing to fear 
沒什麼好怕的
Taking one step at a time
一步一步的走
Walking hand in hand 
牽著手、散著步
Cheek to cheek 
臉對臉
And they're learning 
他們在學習
How to do that dance 
要怎麼跳舞 
Let this love be forevermore they say 
想讓愛成為永恆
I wish for this 
我希望他們的願望能成真
To be true for you and me 
也希望我們的愛也會永恆
Holding her close 
那男生牽著那女生
He leading the way 
他帶領著她
Out at the park 
走出了公園
Enjoying the day 
美好的一天
And you can tell they'll be ok 
而你能告訴他們:愛會永恆的





Baby
Ohh wooaah X3
You know you love me,I know you care
你知道你對我很來電,我知道你對我很在乎
Just shout whenever, And I'll be there
只要認真感受,就知道我在你身邊
You waare my love, You are my heart
你就是我的真愛,你就是我的摯愛
And we will never ever ever be apart
說好永永遠遠不分開
Are we an item? Girl quit playing
女孩 別在故弄玄虛 ,我們到底要不要在一起
We're just friends, What are you sayin'
只是普通朋友,就是這麼一回事吧
So there's another and look right in my eyes
一切都只是我自作多情吧
My first love broke my heart for the first time,
我想初戀總是傷的最深

And I was like
但是我還是愛你
Baby, baby, baby oohh
Like baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby ooh
I thought you'd always be mine mine
我曾認為你永遠會是我的最愛
oh oh
For you, I would have done whatever
為了你 我願意赴湯蹈火
And I just cant believe we ain't together
我還是不敢相信 你我竟然不是一對
And I wanna play it cool, But I'm losin' you
我想輕描淡寫假裝沒事,但還是失去了你
I'll buy you anything, I'll buy you any ring
只為了你敗金,只為了你敗銀
And I'm in pieces, Baby fix me
心碎只等你來撫
and just shake me til' you wake me from this bad dream
當我做惡夢時等你伴在我身旁
I'm going down, down, down, down~
為你越陷越深
And I just can't believe , my first love won't be around
還是不敢相信,戀情終究不疾而終

And I'm like..
但是我還是愛你
Baby, baby, baby noo
Like baby, baby, baby noo
I thought you'd always be mine, mine
我曾認為你永遠會是我的最愛

(RAP)
Luda, When I was thirteen , I had my first love
當我年少13歲 那是我的初戀期
There was nobody that compare to my baby
沒有任何一個美眉比她還要辣
And nobody came be between us
沒有任何事能拆散我與她
Or can ever come above
或是阻在她與我之間
She had me going crazy,oh I was starstruck
她讓我痴狂 喔 我只為她而痴狂
She woke me yyee-up daily
早晨晨喚
Don't need no starbucks
甚至不需星巴克提神
She make my heart pound
她為我注入靈魂
and skip a beat when I see her in the street
當我在街上見到他時高興的無法言喻
and, At school, on the playground
在校園 在運動場 都只想著她
But I really wanna see her on a weekend
連週末都只想著她的倩影
She knows she got me dazing
她也瞭她把我搞的我頭昏目眩

Coz she was so amazing
因為她是如此的美妙
And now, my heart is breakin'
但現在一切都過去了
But I just keep on sayin'..
但我還是想要說
Baby, baby, baby noo
I thought you'd always be mine,mine
我曾認為你永遠會是我的最愛

(Now I'm all gone)
現在換我離去
Yeah X 2
Now Im all goneX3 ooh
Im gone













My love 吾愛
An empty street, an empty house 空曠的街道,荒廢的房子
A hole inside my heart 我心底有個空洞
I'm all alone, the rooms are getting smaller 我獨自一人,房間日益壅塞
I wonder how, I wonder why 我想知道為何如此?
I wonder where they are 我想知道它們如今何在?
The days we had, the songs we sang together 那些我們擁有的歲月,一起唱過的歌

*And oh my love, I'm holding on forever 噢!吾愛,我始終堅持著
Reaching for the love that seems so far 向那看似遙遠的愛伸出雙手

So I say a little prayer 因此,我祈禱
And hope my dreams will take me there 但願我的夢想能帶我前去
Where the skies are blue, to see you once again 到那天空蔚藍的地方,再次和你見面
My love 吾愛
Overseas from coast to coast 越過海洋,從此岸到彼岸
To find the place I love the most 找到了我最鍾愛的地方
Where the fields are green, to see you once again 那兒有平疇綠野,再次和你見面
My love 吾愛

I try to read, I go to work 我試著閱讀、工作
I'm laughing with my friends 和朋友們嬉鬧著
But I can't stop to keep myself from thinking 但我無法停下來,不去思考
I wonder how, I wonder why, I wonder where they are 我想知道為何如此?我想知道它們如今何在?
The days we had, the songs we sang together(*) 那些我們擁有的歲月,一起唱過的歌

To hold you in my arms 將你擁在懷裡
To promise you my love 對你許下承諾,吾愛
To tell you from the heart 對你訴說肺腑之言
You're all I'm thinking of(*) 你是我最想念的

沒有留言:

張貼留言