2009年11月22日 星期日

歌曲介紹

496711087
會三甲
曾郁婷

We Are The World
歌曲由來:由Bob Geldof發起的援非義唱在英美兩地舉辦演唱會,63位藝人參於的表演,當時美國隊 (USA FOR AFRICA) ,由麥可傑克森及藍諾李奇寫下"We Are the World"。
Written by Michael Jackson and Lionel Richie, produced by Quincy Jones, recorded by popular musicians to raise funds to help famine-relief efforts in Ethiopia which experienced unusual drought in 1985.

There comes a time when we hear a certain call.When the world must come together as one.There are people dyingAnd it's time to lend a hand to life.The greatest gift of all.We can't go on pretending day by day.That someone somewhere will soon make a change.
We are all a part of God's great big family.And the truth you know love is all we need.* We are the world. We are the children. We are the ones, who make a brighter day, So let's start giving. There's a choice we’re making.
We're saving our own lives. It's true we'll make a better day just you and me.*

Oh! Send them your heart,So they'll know that someone cares.And their lives will be stronger and free.As God had shown us by turning storns to bread.So we all must lend a helping hand.(Repeat *)When you're down and out,There seems no hope at all.But if you just believeThere’s no way we can fall.Let us realize that a change can only comeWhen we stand together as one.(Repeat * and fade)

當我們聽到了懇切的呼喚(萊納李奇)
全世界應該團結一致 有些地方的人們正逐漸死亡 是該伸出援手的時候了(保羅賽門)
對生命而言,這是最好的禮物 我們不能日復一日的偽裝下去了(肯尼羅吉斯)
在某些地方總有人要改變自己(詹姆斯英格蘭)
我們都是上帝的大家族中的一員(蒂納透娜)
事實上,我們需要的就是愛(比利喬)
四海皆一家,我們都是神的子民(麥可傑克森)
創造美好的未來要靠我們 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇(黛安娜羅絲)
是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我 將你的心傳遞給他們(狄翁沃薇克)
讓他們明瞭有人關心他們 他們的生活才能更堅強、更自由(威利尼爾森)
如同上帝開釋我們的 藉著把石頭變成麵包這件事 我們都應該伸出援手才對(艾爾傑洛)
四海皆一家,我們都是神的子民(布魯斯史賓斯汀)
創造美好的未來要靠我們(肯尼羅根斯)
所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇(史提夫派瑞)
是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天(達瑞霍爾)
就靠你和我 當你意志消沉、不被接納(麥可傑克森)
一切似乎全無希望 但只要你相信(修路易斯)
我們不可能倒下 讓我好好想清楚(辛蒂露波)
只能做一個改變 當我們像一家人站在一起(金卡倫斯)
四海皆一家,我們都是神的子民(大合唱)
創造美好的未來要靠我們 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇 是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我 四海皆一家,我們都是神的子民(大合唱)
創造美好的未來要靠我們 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇(巴布狄倫)
是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我 四海皆一家,我們都是神的子民(大合唱)
創造美好的未來要靠我們 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇 是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天(巴布狄倫)
就靠你和我 (讓我聽到你的聲音)(雷查爾斯)
四海皆一家,我們都是神的子民 創造美好的未來要靠我們 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇 是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我 四海皆一家,我們都是神的子民(史提夫汪德 & 創造美好的未來要靠我們   布魯斯史賓斯汀)
所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇 是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我 四海皆一家,我們都是神的子民(史提夫汪德 & 創造美好的未來要靠我們   布魯斯史賓斯汀
) 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇 是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我 四海皆一家,我們都是神的子民(大合唱)
創造美好的未來要靠我們 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇 是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我 四海皆一家,我們都是神的子民(詹姆斯英格蘭)
創造美好的未來要靠我們 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇(雷查爾斯)
是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我 四海皆一家,我們都是神的子民(大合唱)
創造美好的未來要靠我們 所以,讓我們開始奉獻自己 我們正在做的抉擇 是在拯救自己的生命 我們真的可以創造更美好的明天 就靠你和我


推薦原因:覺得詞曲很棒,也有準切的瞄準到主題,因為這一首歌是為了援救非洲的歌曲,我覺得由麥可傑克森來寫非常合適,雖然後來他爆出很多惹人非議的事情,但是他的愛心以及對祖國的關懷,都是大家沒辦法抹滅的。
I first listened to this song was Michel died and TV program broadcast all of his songs. That time I was been to Osaka. When I heard that song, I am pulsated. I like this song because it can raise our compassion.





















A Whole New World
迪士尼電影原聲帶主題曲
Title:A Whole New WorldArtist:Peabo Bryson and Regina BelleAlbum:Whole New World (Aladdin's Theme) (1992)

I can show you the world
Shining, shimmering, splendid
Tell me, princess now
When did you last let your heart decide?
I can open your eyes
Take you wonder by wonder over sideways and under
On a magic carpet rideA whole new worldA new fantastic point of view

No one to tell us no, or where to go
Or say we're only dreamingA whole new world
A Dazzling place I never knew
But when I'm way up hereIt's crystal clear
That now I'm in a whole new world with you
Unbelievable sightsIndescribable feelingSoaring, fumbling, freewheeling
Through an endless diamond skyA whole new world
Don't you dare close your eyes
A hundred thousand things to see
Hold your breath - it gets better
I'm like a shooting star, I've come so far
I can't go back to where I used to be
A whole new world
With new horizons to pursue
I'll chase them anywhere
There's time to spareLet me share this whole new world with you

A whole new world
A new fantastic point of view
No one to tell us no, or where to go
Or say we're only dreamingA whole new world
Every turn a surpriseWith new horizons to pursue
Every moment red letter I'll chase them anywhere
There's time to spareAnywhere There's time to spare
Let me share this whole new world with you

A whole new world
That's where we'll be
A thrilling chase
A wondrous place
For you and me


我可以帶你看這個世界
和煦日照,閃閃月光,繽紛燦爛
告訴我,公主
妳上次跟隨自己心意做決定是什麼時候?我可以開展妳的視野
帶妳走向步道去體會走上魔法地毯一個全新世界一個新的奇幻心路
沒有人教我們去哪
沒人會說我們只是在做夢
一個全新世界
一個未知的驚奇境界

當我到達
那像水晶般清澈
現在我和妳在一個全新的世界不敢相信我所見無法形容的感覺翱翔,姿意摸索,不受拘束穿梭無盡鑽石般天空一個全新世界
妳不會闔上眼很多事物要看摒住呼吸 - 感覺愈來愈好我就像遠來的流星
無法回到從前的我一個全新世界追求新視野
我將追逐分離終將來臨讓我與妳分享這全新世界一個全新世界一個新的奇幻心境沒人說不,沒人教我們去哪或說我們只是在做夢一個全新世界每個轉身都是驚奇追求新的視野歡樂的每一刻我將追尋人終將面臨分離無論在哪
人們終將分離讓我與妳分享這全新世界
一個全新世界那是我們去的地方一個令人興奮的追求
一個不可思議的地方
給妳和我


推薦原因:小時後是看迪士尼的卡通長大的,尤其喜歡阿拉丁這一部,所以只要聽到這首主題曲,就會想起阿拉丁和茉莉對唱的畫面,以及小時候的一些情景。加上迪士尼每次都是找唱功十足的歌手來詮釋歌曲,讓這首歌增色不少,我想這首A Whole New World應該算是每個人童年裡的一小段回憶吧,所以推薦給大家。
I think it is a great love song, because its melody and the words can touch lovers’ hearts. Listening to this song makes me think of my childhood. This song is taking about two young guys love each other, so I recommand to people who are fall in love. He can feel the true love by listening ‘’the whole new world’’.









Dream A Little Dream of Me
民謠搖滾:Dream a little dream of me by Papa and Mama’s「金莎廣告歌」是這首歌的俗名,其實這首歌早就翻唱多遍,包括Laura Fygi也唱過(韻味不同),papa and mama’s 是真正的原唱,雖然是多年以前了,但是原作韻味十足,更顯其功力。


Stars shining bright above you,Night breezes seem to whisper "I love you" .Birds singing in the sycamore tree,Dream a little dream of me.

Say "Night-ie night" and kiss me,Just hold me tight and tell me you〝ll miss me.While I〝m alone and blue as can be,Dream a little dream of me.

Stars fading but I linger on, dearStill craving your kiss.I〝m longing to linger till dawn, dearJust saying this.

Sweet dreams till sunbeams find you,Sweet dreams that leave all worries behind you.But in your dreams whatever they be,Dream a little dream of me.

Stars fading but I linger on, dearStill craving your kiss.I〝m longing to linger till dawn, dearJust saying this.

Sweet dreams till sunbeams find you,Sweet dreams that leave all worries all behind you.But in your dreams whatever they be,Dream a little dream of me.

中文歌詞翻譯:
繁星在天上閃耀夜晚的微風好像在輕訴著"我愛你!"鳥兒在無花果樹上歌唱做個關於我的小小的夢

道晚安,親吻我緊緊的擁抱我,說你會想我當我孤單憂鬱的時候做個關於我的小小的夢
群星漸黯,但我徘徊不去,親愛的依然渴望著你的吻但願能逗留到黎明,親愛的我只想說這些
做個美夢,直到陽光找到你
做個美夢,拋開所有的煩憂在你的夢裡,無論那是什麼做個關於我的小小的夢

推薦原因:第一次聽到這首歌是在金沙的廣告,每次聽都覺得整個人好像要被巧克力溶化的感覺,但是又甜而不膩的作曲方式,搭配廣告中金沙華麗優雅的包裝,更讓人想要馬上去買來吃。整首歌迷漫著法式特有的溫柔情調,好像把人捧在手掌心一樣的柔軟舒適,很適合想放鬆心情,最好是搭配下午茶,整個人會不知不覺得愉快起來。
This song can let me relax myself, so I commend to you. Its melody and the singer’s skill make this song well. If you listen to this song , you will feel you are in France. Listening the music makes people feel happiness. When you are in the bad mood, you can listen this song that it can release your nervous.



沒有留言:

張貼留言