2009年11月22日 星期日

英文歌曲推薦

會計三甲
496711104
陳品勳



Whole World Around/Daniel Powter

Life's been good, I can't complain so far
日子過得很舒適 目前為止無可挑剔
Designer clothes, expensive caviar
身穿名牌服飾 吃的是高檔的魚子醬
And gated homes to keep the wolves at bay
還有大門防護的住所 將洪水猛獸隔絕在外
Tinted glass to hide my guilt and shame
深色的玻璃能隱瞞我內心的不安與憎惡

Neon signs and vagrants at the door
閃爍的霓虹燈與門口的流浪漢
Broken values, needles, liquor stores
扭曲的價值觀 人們之間的仇隙 酒館裡的紙醉金迷
Won't somebody help me to believe
誰能幫我 讓我相信
Help me to deny the things I see
幫我否認眼前這一切與我的關係

Now whatever comes your way
此刻 不論你過得如何
Sometimes you win Sometimes you lose
有時會成功 有時卻會失敗
When it all comes down you make it through
最重要的是 落難時你能否安然度過
You got the whole world around
你擁有了全世界
You got the whole world around
你擁有了全世界

Something tells me not to make a scene
有個聲音告訴我 別把場面弄僵
Open up your heart and let me in
敞開胸懷 讓我進入你的心底

I've tried as far as enough to lead my arm in minds
我已盡我所能不斷提醒自己 要善用自己的力量
Receives every words I know still were saying in the skies
接受來自上蒼所有的訊息
Take me, wake me , push me down, as long as I'm understood
帶領我 喚醒我 鞭策我 直到我能完全明暸
Like a soldier's view
就像沙場上的戰士
From the bomb to the tomb
視死如歸 透悟生死
The towers I forget ever knew.
不再倚靠堡壘的蔽護

Something tells me not to make a scene
有個聲音告訴我 別把場面弄僵
Open up your heart and let me in
敞開胸懷 讓我進入你的心底
You got the whole world around
你擁有了全世界
You got the whole world around
你擁有了全世界

Something tells me not to make a scene
有個聲音告訴我 別把場面弄僵
Ah~ open up your heart and let me in
啊 敞開胸懷 讓我進入你的心底

You got the whole world around
你擁有了全世界
You got the whole world around
你擁有了全世界


歌曲介紹
It’s a song that Daniel Powter wrote to the Ford New Mondeo. He became Ford's advertising vocalist consecutive two years, so it should be familiar with the song for the people who had seen the advertising.

這首歌是Daniel Powter為福特汽車量身打造的全新單曲,他連續2年成為福特汽車百萬廣告曲演唱人,所以有看過福特汽車廣告的人對這首歌應該都不陌生。
推薦原因
Daniel Powter is my favorite singer. This song is not only lyric, but also inspiring feeling. This song as if to tell us that we must have an optimistic attitude, and we can get the whole world around!!

Daniel Powter是我很喜歡的一位歌手。這首歌除了抒情好聽以外,歌詞也有激勵人心的感覺,好像告訴我們對事情要有樂觀的態度不要灰心,你就能擁有(也有人說擁抱)全世界!!



Reach Out/Take That

If our arms were reaching out
如果我們願意伸出手臂來表示友好
If our words could only bridge the doubt
如果我們願意說出心裡的話,一定可以消除不必要的猜疑
Will we lose this chance again?
我們會失去這個機會嗎
Strange roads with different signs
在有著不同指標的陌生路上
Don't even know where we divide
我們甚至不知道要如何區分
Are you my enemy or my friend?
你到底是我的敵人,還是朋友

'Cause I don't know you
因為我不認識你
And you don't know me
而你也不認識我
It's the same sun rising
雖然我們擁有同一個太陽
We all just look to the sky
我們也在同一片天空之下
If we try
如果我們願意嘗試
We can work it out somehow
說不定我們可以成功,
If you don't know me
因為我不認識你
And you don't know me
而你也不認識我
How can we be fighting
那麼我們怎麼會爭吵
We're all connected it's true
而我們彼此已經連在一起,這是不爭的事實

Reaching out
伸出手來
It's only love that pulls us through
是愛情讓我倆渡過難關

We all grieve in different ways
雖然我們感到悲傷的地方不同
If one tear could wash away the pain
但是如果眼淚可以沖走悲傷
We're all free to have the faith we believe, yeah
那麼我們都會被解放,去相信我們相信的
The world sleeps at different times
雖然世界睡覺的時間都不同
With one turn your day is now my night
但是我可以讓你的世界轉變
We all live sharing the air that we breathe
我們都可以共享這個世界,恣意的呼吸

Reaching out, reaching high
伸出手來,高一點
Reaching out
伸出手來
Touching you, touching me
撫摸著你我

If your arms were reaching out
如果你願意伸出手臂來表示友好
If our words could only bridge the doubt
那麼我們也願意說出真心話,避免不必要的猜疑

歌曲介紹
This song is Take-That after a gap ten years, the first song they comeback in the concert. It’s one of the songs in the album “A Beautiful Mind”. “Reach Out” has an absence that it has the British-style rock, smooth and clean guitar. It makes people have a light feeling.

這首歌是Take That(招合唱團)睽違十年,復出後第一首演唱的歌曲,是所出的【美麗境界】裡的其中一首歌。“Reach Out”有一種久違的英式搖滾,以及流暢清新的吉他,讓人有一種輕快的感覺。
推薦原因
The song "Reach Out" which I hear is in a chance. The first time when I heard the song, I love it very much. In addition to lyric, the song still has some rock feeling. It makes the song have some sense of light. It let me have a good mood.

“Reach Out”是我在偶然情況下聽到的。第一次聽到這首歌的時候,就讓我好喜歡它。這首歌除了抒情以外,還有一絲絲搖滾的味道,讓整首歌曲有了一些輕快的感覺,讓我心情都變好了。



Love story/Taylor Swift

We were both young when I first saw you
初次見面的那年, 我們還很年輕
I close my eyes and the flashback starts I'm standing there
我站在陽台上閉上雙眼, 腦中的回憶慢慢重播
On a balcony in summer air
漸漸感受到夏天的空氣
See the lights, see the party, the ball gowns
看到五光十色的燈光, 看到派對上華麗的禮服
See you make your way through the crowd and say hello
看見你從人群中走出來跟我打招呼
Little did I know
真想不到會這樣

That you were Romeo, you were throwing pebbles
當知道了你叫羅密歐後,你向我的窗戶扔了石子
And my daddy said stay away from Juliet
而我的爸爸說'遠離朱麗葉!'
And I was crying on the staircase, begging you please don't go
我坐在樓梯上哭泣, 心裡祈求著你不要走
And I said
我說
Romeo take me somewhere we can be alone
羅密歐請你帶我去一個能讓我們單獨相處的地方
I'll be waiting, all there's left to do is run
我會一直等待, 我們只有逃走
You'll be the prince and I'll be this princess
那時你將會是一位王子而我亦會是一位公主
It's a love story Baby, just say yes
只要你說好這就將會是一個愛情故事

So I sneak out to the garden to see you
那麼我偷偷地到花園與你見面
We keep quiet 'cause we're dead if they knew
我們閉上了嘴, 靜靜的, 因為給他們發現了我們就完了
So close your eyes
請你閉上眼睛, 讓我們在時刻忘掉一切
Escape this town for a little while
讓我們在時刻忘掉一切
Oh, oh, oh
Cause you were Romeo, I was a scarlet letter
因你是羅密歐, 感覺與你相愛就像在犯罪般
And my daddy said stay away from Juliet
而我的爸爸說'遠離朱麗葉!'
But you were everything to me, I was begging you please don't go
但你是我的一切, 我祈求著你不要走
And I said
我說
Romeo take me somewhere we can be alone
羅密歐請你帶我去一個能讓我們單獨相處的地方
I'll be waiting, all there's left to do is run
我會一直等待, 我們只有逃走
You'll be the prince and I'll be this princess
那時你將會是一位王子而我亦會是一位公主
It's a love story Baby, just say yes
只要你說好這就將會是一個愛情故事

Romeo save me , they try to tell me how it feels
羅密歐請救我, 他們試圖改變我的感覺
This love is difficult, but it's real
這愛雖然很艱難, 但這一定是真愛
Don't be afraid now, we'll get out of this mess
現在不要害怕,我們定能擺脫這困境
It's a love story Baby, just say yes
只要你說好這就將會是一個愛情故事

I got tired of waiting
我等待到累了
Wondering if you were ever coming around
甚至想著你是否真的會來
My faith in you was fading
我對你的信任漸漸動搖了
When I met you on the outskirts of town
但當我在城鎮遇見你時
And I said
我說
Romeo save me, I've been feeling so alone.
羅密歐請救救我, 孤單的感覺一直纏繞著我
I keep waiting for you but you never come
我一直等著你,但你一直也不來
Is this in my head? I don't know what to think
這是真的嗎? 我的思緒不知道怎麼想
He knelt to the groud and pulled out a ring and said
他跪在地上,並掏出一枚鑽戒說
Marry me ,Juliet
嫁給我, 朱麗葉
You'll never have to be alone
我不會再讓你感到孤單
I love you and that's all I really know
我知道我愛你, 一直都深愛你
I talked to your dad, go pick out a white dress
我和你的爸爸談了, 快去拿你的白色婚紗
It's a love story Baby, just say yes
只要你說好這就將會是一個愛情故事
Oh, oh, oh

We were both young when I first saw you
初次見面的那年, 我們還很年輕

歌曲介紹
November 2008, Taylor Swift’s album “Fearless” accumulated 10 weeks winner in the Billboard pop album chart. Becoming the last 10 years the number of weeks winner and the longest female singer. "Love Story" is written in a love story. Taylor wrote the love mood that when she still was a student. In order to meet the content of the lyrics, she also photographed the campus drama at the beginning and the ending. In the middle of photographed, it structured in Romeo and Juliet love story, showing a classical European style.

2008年11月,Taylor Swift以專輯【Fearless】在Billboard流行專輯榜10週冠軍,成為近10年來在該榜蟬聯週數最久的女歌手。”Love Story”是寫一篇愛情故事,Taylor在歌詞中寫出他在學生時的暗戀心情。為了迎合歌詞的內容也拍攝了最前端和最末端的校園劇情,在中間劇情架構在羅密歐與茱麗葉的愛情故事中,呈現出歐洲的古典風格。
推薦原因
All the songs in the album I like very much. In particular “Love Story” I love it the most. In short of a song, it expresses a love between Romeo and Juliet, and it uses relaxed melody to show a sorrowful love story. The contrast makes me feel very special, and also add me to love this song. Finally, I would like to say that she is so beautiful, so I would like to recommend her, recommend the song!!

我很喜歡它這張專輯的每一首歌,每一首歌都讓我很喜歡聽。特別是這一首,短短的一首歌裡,就表達出羅密歐與茱麗葉之間的愛情故事,並且以輕快的旋律呈現出悲涼的愛情故事,這個反差讓我覺得很特別,也增添我對這首歌的喜愛。最後我要說她實在是太漂亮了,所以我要推薦她、推薦這首歌!!


PS 歌曲都在以下的網址中:http://www.wretch.cc/album/album.php?id=erementar&book=2
(因為我不知要放哪裡= v =)

沒有留言:

張貼留言