2010年4月17日 星期六

英文歌曲推薦

會計三甲 496711104 陳品勳



Nothing gonna change my love for you
對你的愛永遠不變

Glenn Medeiros  葛倫麥德羅斯

If I had to live my life without you near me
The days would all be empty
The nights would seem so long
And with you I see forever oh so clearly
I might have been in love before
But it never felt this strong
Our dreams are young and we both know
They take us where we want to go
Hold me now, touch me now
I don’t want to live without you
*Nothing’s gonna change my love for you
You ought to know by now how much I love you
One thing you can be sure of
I’ll never ask for more than your love
Nothing’s gonna change my love for you
You ought to know by now how much I love you
You’ll only change my whole life through
Nothing’s gonna change my love for you

If the road ahead is not so easy
Our love will lead a way for us
Like a guiding star
I’ll be there for you if you should need me
You don’t have to change a thing
I love you just the way you are
So come with me and share the view
I’ll help you see forever too
Hold me now, touch me now
I don’t want to live without you

推薦原因:
如果我必須沒有你而活下去
日子將會是一片空白
夜晚將顯得漫長
有了你,我清楚的看見永恆
從前我也曾談戀愛
但不曾感覺這麼強烈
我倆的夢未央,且我們都明白
它們將帶我倆到心嚮往的地方
擁抱我,觸摸我
我不想沒有你而活下去
對你的愛永遠不變
現在,你應該明白我有多麼愛你
有一件事你可以確定
我絕不要求你更多的愛
對你的愛永遠不變
如今,你應該明白我有多麼愛你
你改變了我的一生
對你的愛永不渝

如果前方的路不好走
愛將為我們指引一條出路
像一顆導航的星
若你需要我,我就在你身旁
你不必改變什麼
我就是愛你現在的樣子
跟我來,分享這個景致
我將幫你也看見永恆
擁抱我,觸摸我
我不想沒有你而活下去
這是一首很美的愛情歌,把對另一個人的情感完全的表達出來,讓人有種沉溺在愛情裡的感覺。
Recommended reason:
This is a beautiful love song. Fully express the feelings to another person. It makes me have a kind of sense to the feeling in love.

http://www.youtube.com/watch?v=4FeJIKBH-ZU





Circle Of Life
生生不息

Lyrics: Tim Rice Music: Elton John

I hate to see you cry
Laying there in that position
There's things you need to hear
So turn off your tears and listen

Pain throws you heart to the ground
Love turns the whole thing around
No, it won't all go the way, it should
But I know the heart of life is good

You know it's nothing new
Bad news never had good timing
But then the circle of your friends
Will defend the silver lining

Pain throws your heart to the ground
Love turns the whole thing around
No, it won't all go the way, it should
But I know the heart of life is good

Pain throws your heart to the ground
Love turns the whole thing around
Fear is a friend who's misunderstood
But I know the heart of life is good
I know it's good

不願看到你倒在那哭泣
有些話你該要知道
請拭去淚水
聽我娓娓道來

或許疼痛依舊
但我相信生活的本質仍然美好
痛苦總是讓你摔得很痛
但愛會給你輕撫。

或許你覺得這是老生常談
但無論山重水復
朋友們總會幫你尋得
柳暗花明

痛苦總是讓你摔得很痛
但愛會給你輕撫
或許疼痛依舊
但我相信生活的本質仍然美好

痛苦總是讓你摔得很痛
但愛會給你輕撫。
或許疼痛依舊
但我相信生活的本質仍然美好
我知道它仍然美好
推薦原因:
這是獅子王裡的一首歌,這首歌開頭氣勢磅礡,點出大自然生生不息的定律;而歌詞的意境讓人相信,只要有愛世界就是美好的。很愛這首歌的意境,只是有時候想安靜時,開頭會覺得有一點吵…哈哈
Recommended reason:
It is a song in ‘The Lion King”. At the beginning of the song, it’s powerful, and it points out the law of life and growth in nature. The song makes me believe that, as long as there is love in the world is beautiful. I love the sense of this song. However, sometimes when L would like to quiet, I will feel a bit noisy at the beginning of the song... Haha~

http://www.youtube.com/watch?v=vX07j9SDFcc





Don't Tell Me
閉上你的嘴

Music: Avril Lavigne / Evan Taubenfeld
You held my hand and walked me home, I know
Why you gave me the kiss, it was something like this, it made me go oh oh
You wiped my tears, got rid of all my fears, why did you have to go?
Guess it wasn't enough to take up some of my love, guys are so hard to trust

Did I not tell you that I'm not like that
Girls the one who gives it all away

Did you think that I was gonna give it up to you, this time
Did you think that it was somethin' I was gonna do, and cry
Don't try to tell me what to do, don't try to tell me what to say
You're better off that way

Don't think that your charmin' and the fact that your arm is now around my neck
Will get you in my pants, I'll have to kick your ass and make you never forget
I'm gonna ask you to stop, thought I liked you a lot, but i'm really upset,really upset.
Get outta my head, get off of my bed, yeah that's what I said

Did I not tell you that I'm not like that
Girl the one who throws it all away

Did you think that I was gonna give it up to you, this time
Did you think it was something I was gonna do, and cry
Don't try to tell me what to do, don't try to tell me what to say
You're better off that way

This guilt trip that you put me on won't mess me up cuz I've done no wrong
Any thoughts of you and me have gone away

Did you think that I was gonna give it up to you, this time
Did you think it was something I was gonna do and cry
Don't try to tell me what to do, don't try to tell me what to say
You're better off that way
Better off that way
I'm better off alone anyway

你牽起我的手 陪我走回家
你深情的一吻
讓我把一切都拋到九霄雲外
你擦掉我的淚水 抹去我的恐懼
但你為什麼要閃人?
我想 可能是我的愛讓你覺得還不夠
男生就是這麼超難信任

難道我沒告訴你 我不是那種
一下子就全部付出的女孩

你認為這次我會投降嗎?
你覺得哭泣像我的作風嗎?
別試著說服我做什麼
別企圖告訴我說什麼
你最好死了這條心

別以為你有致命吸引力
事實上 是你那正摟著我脖子的手
想對我得寸進尺
我會踹爆你的屁股 讓你永生難忘
馬上給我停止
我或許曾經喜歡過你 但我現在真是失望透了
所以滾出我的腦袋 離開我的床
沒錯 這就是我的意思

難道我沒告訴你 我不是那種
一下子就全部付出的女孩

你害我掉進的罪惡漩渦
並不會打亂我 因為我沒有錯
不過 你和我的一切也已煙消雲散了
我寧願孤獨一人

推薦原因:
艾薇兒是我很喜歡的一位國外歌手,她曲風搖滾,讓人精神振奮!而且歌詞的意境都豪不避諱,讓我覺得她就是一個敢愛敢恨的人。很喜歡她這樣的風格。
Recommended reason:
Avril is one of a foreign singer I like. Her musical styles are rock It makes me be in high spirits! And the words of her songs are really open. She makes me feel that she is a bold and unconstrained person. The style ix why I Like her!

http://www.youtube.com/watch?v=QMiHER6T284

沒有留言:

張貼留言